زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)
زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)

dos

یاد dos افتادم

چند نفر این سیستم عامل رو به یاد میارن ، صفحه سیاه و خط فرمان ، حفظ کردن کلی فرمان با انواع اقسام سوئیچهاشون ، کسی یادشه ؟

روزگاری داشتیم ، یه فاصله زیادی یا کم کل فرمان و به هم میریخت و جواب نمیداد ، وقتی pe2  که یه ویرایشگر بود اومد انگار دنیا رو بهمون داده بودن ، چه حظی میبردیم یعنی اگه این روزا رو و  ویرایشگرهای قوی الان و میدیدم اینقدر پی ای تو رو لوس نمیکردیم

بزارین یادی هم از nc4  و nc5  بکنم کار راه انداز فوق العاده ای بودن اما من ازشون خوشم نمی اومد  بعد ویندوز ۳٫۰، ویندوز  ۳٫۱    با اینام عالمی داشتیم  تا رسیدیم به ویندوز 95 و 98 و ......

اهان از زرنگار یادم رفت بگم روزی روزگاری برای خودش ابهتی داشت

یادش بخیر

جالب اینکه امروزه کسانیکه بیشتر با شبکه کار میکنن و حرفه ای هستن برای سرعت داشتن و راحتی کارشون وارد محیط dos میشن و دوباره به محیط ویندوز برمیگردن

اینه که میگن دود از کنده بلند میشه

نظرات 11 + ارسال نظر
گودول یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 09:16 http:// khesht40.blogfa.com

سلام
اولین کامپیوتری که خریدم کمودور 64 بود

سلام

خورشید شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 08:21

شکیبا جان سلام .من برگشتم .

سلام بر خورشید نازنین
ای جانم چه عالی
خوش اومدی

محمد رضا چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 22:44 http://hamsayehmah.blog.ir

سلام
ما تا پارسال داس تحت ویندوز کار می کردیم برا ثبت ارقام و گزارشگیری در سطح ملی
اصلا ایرادی نداشت. ویروسم نمی زد الکی
الان که گوشی مدام تو دستمونه :)

سلام
آخه ویروسا زمان داس نبودن باهاش حال نمیکنن میگن خیلی پیره

بهمن چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 21:34 http://www.life-bahman.blogsky.com

مگه چندددددددددد ساله تونه شکیبا خانم عزیز
چیزائی رو اسم بردین که مرحوم بیل گیتس هم اونارو نمیدونست...
تازه از شما بدتر جناب امین زاده خان عزیزهایشون خوو دیگه اند اطلاعات و فن آوریه.
ممنون که مارو به خاطرات خیلی دور بردین

نمیدونم والا گمونم مال عهد دایناسورها باشم
چناب امین زاده قدمت بیشتری دارن
خواهش قابل نداشت پس شما هم این روزا رو بخاطر دارین

نگین چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 12:51

سلام شکیبا جان

این چیزایی که گفتی فکر کنم مربوط به قبل از دنیا اومدن من بوده

میدونی یادم به چی افتاد ؟
به اینترنت دیال آپ و اون صدای بوق مخصوصش وقتی میخواست وصل بشه !!!!

ای خدا چه روزایی بودن

یه چیز دیگه هم بگم ؟
شکیبا جان از بس متواضع و بی ادعا هستی کسی باورش نمیشه در این زمینه تخصص داری!
خلاصه اینقدر متواضع نباش خانوم جان

سلام خوشگلم
گمونم همینطور باشه
اوه اوه دیال اپ و نگووووووووووووووووو چه دلی ازمون خون میکرد تا وصل میشد

پیمان سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 19:54 http://freemine.blogfa.com/

کم کم داره باورم میشه خخخخ
اخه یک چیز دیگه راجبتون فکر میکردم
پس هم رشته هم هستیم خخخخ
حتما با استاد انوری هم هملاس بودین خخخ

تعریف میکردن اولین کامپیوترهارو تو اتاقهای بزرگ نگهداری میکردن و نگهبان داشته و فقط دانشجوهای کامپیوتر حق داشتن برن تو ای اتاق البته با کلی هماهنگی

رشته ام کامپیوتر نبود دست روزگار منو به این سمت کشید
سایت ها بودن و دانشجوها یا هر کسی مایل بود باید در اموزشگاههای کامپیوتر ثبت نام میکرد و در زمانهای خاصی میتونست وارد سایت بشه و از سیستمها استفاده کنه
یه خاطره از زمان تدریسم در یه دانشگاه دارم بعدا شاید نوشتم خیلی بامزه بود حالا که بهش فکر میکنم میبینم جسور بودم

علی امین زاده سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 17:38 http://www.pocket-encyclopedia.com

ها ها ها! شما کارت پانچ رو یادتونه؟
کامپیوترهای 64K چی؟


داس خیلی پیشرفته بود بابا!
نورتون کماند یا NC هم که دیگه اصلاً آخر تکنولوژی بود!

نه دیگه اونا رو فقط تو کتابا خوندم
اما دوست داشتم از نزدیک میدیدم

تیلوتیلو سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 14:55 http://meslehichkass.blogsky.com/

منم خوب یادمه
یخصوص زرنگار را که زمانی توش برای خودم ابهتی داشتم... سخت بود و هرچیزی یه خط فرمان برای خودش داشت...

چه جالب پس تو هم باهاش کار کردی
آره همینطوره سخت بود با خط فرمان

یاسر سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 13:20

سلام.
کار با کامپیوتر را از ms-dos شروع کردم. اولین ویندوزی که دیدم 3.1 بود کلی کار با nc5 انجام دادم. (البته نه به صورت حرفه ای) و باید بگم که هنوز هم با زرنگار کار میکنم و یک نسخه زرنگار اورجینال با قفل سخت افزاری روی یکی از سیستمهام هست و بایگانی وسیعی از فایلهای زرنگار دارم که دارم به مرور زمان منتقلش می کنم به ویندوز. ٱخرین زرنگار تحت dos زرنگار 75 بود و سالها بعد زرنگار تحت ویندوز هم ساخته شد خوب بود ولی قوی نبود. میتونم بگم یه زمانی فرمهایی که توی زرنگار درست می کردم شاید کمتر کسی میتونست درست کنه. خیلی خیلی کم بودند. اداعای حرفه ای گری دارم. هنوز هم که هنوزه چهارچوب قوی زرنگار در ساخت فرمهای اداری رو خیلی ترجیح میدم و عقیده دارم این چهارچوب قوی به سختی در برنامه های تحت ویندوز قابل اجراست.
یادش بخیر اگر چه سخت گذشت اما به خیر گذشت.

سلام
چه جالب شما که سن و سالی ندارین پس معلومه از سن پایین کار با کامپیوتر رو شروع کردین
اما خودمونیم روزای خوبی بود

پیمان سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 00:33 http://freemine.blogfa.com/

نگین کامپیوتری هستین
اااا...باورم نمیشه
نمیتونم ذهنیتم از شما از یک خانوم خانه دار سنتی
به یک کسی که با پیشینه کامپیوتر در ارتباط بوده عوض کنم
جداااااا....مگه میشه

اخه چرا باورت نمیشه
ما جز اولین گروههایی بودیم که کار با کامپیوتر و شروع کردیم و من سالها در این زمینه تدریس کردم

فرهنگ دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 22:34 http://www.2kooleposhti.blogsky.com

ماشاالله شما برای خودتون یک پا کارشناس کامپیوترید. من اون موقع ها بچه بودم و کامپیوتر هم نداشتیم

کارشناس که نه شما جوونا ره صد ساله رو یه شبه رفتین هوش فوق العاده ای دارین که مایه مباهات ماست
به همتون به عنوان فرزندان خودمون افتخار میکنیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.