زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)
زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)

سلام

سلام عیدتون مبارک

روزه قلب بهتر از روزه زبان و روزه زبان بهتر از روزه شکمه ، اگه اشتباه نکنم این حدیث از حضرت علی علیه السلام هست

روزه شکم که تموم شد خدا کنه روزه زبان و قلب رو همچنان داشته باشم

چند تا زولبیا باقیمانده از رمضان و نوش جان میکنم  نان نداریم منم گشنه جای یه صحبونه مشتی رو که نمگیره اما کاچی بعض هیچی  ، نوع پول خرج کردنم باعث شده فامیل گمان کنن خیلی پولدارم و خودتون بهتر میدونین وقتی پولدار باشی طوری دیگه ای بهت احترام میزارن و تحویلت میگیرن ،  اما اینکه چطوری پول خرج میکنم خب من بیشتر برای دلم پول خرج میکنم و و دلم وقتی شاد میشه که شادی دیگران و ببینم  با وجودیکه ته جیبم و حسابم چندان هم پر و پیمون نباشه ، از اونجایی که عقل ادما به چشمشونه وقتی میبینن  میگن حتما رو چاه نفت نشسته ، شاغل هم که هست خبر ندارن دیگه نیستم نمیدونم چرا اما دوست ندارم بگم تعدیل نیرو شدم همونطور که هیچوقت در مورد چند و چون حقوقم چیزی نگفتم اینه که مردم هر چی کمتر از ادم بدونن برای خودشون داستان بافی میکنن یا بالا میبرنت یا زمین میزننت ، به نظر و حرفاشون اهمیت نمیدم فقط خنده ام میگیره

آنتراکهای زندگی


ازدواج که میکنی وارد دنیای بزرگ و بی انتهای مسئولیت میشی وارد راهی پر پیچ و خم و پر از حادثه و اتفاقهای خوب و بد تصمیم گیری های مهم گاهی درست گاهی غلط اگر با همسرت همدل و همسو باشی راحتتر و با اطمینان بیشتر این مسیر رو طی میکنی وای به روزی که همدل نباشین ، وقتی به سن میانسالی میرسی بیشتر مسیر طی شده اگر مسیر و درست اومده باشی با خطای کمتر و عبرت بیشتر احساس اسودگی بهت دست میده و به خودت میگی دیگه الان وقت ارامش و لذت بردن بیشتر از عمر و زندگیته ریختن چای و قاچ کردن هندوانه نشستن در کنار پنجره در کنار همسر و ....

اما زهی خیال باطل ، بچه ها بزرگ شدن و حالا پا به پای اونا باید همین مسیری رو که طی کردی دوباره طی کنی البته اینبار برات خیلی سختره چرا که بار اول تصمیم گیرنده خودت و همسرت بودین ولی الان تو باید نیروی کمکی و حرص خورنده باشی اگه خیلی شانس باهات یار باشه فرزندت از تجربیاتت استفاده میکنه بدبختی بزرگ زمانیه که اینکار رو نکنه مسیر رو اشتباه بره و تو ببینی و بگی و صدات به گوشش نرسه ، به خودت دلداری میدی که بچه ات دیگه بزرگ شده زندگی خودشو داره و خودش باید زندگیشو بسازه اما چه میشه کرد روی پیشانی تو نوشته مادر ، نمیتونی بی تفاوت باشی اینقدر که تو از شکستها و اشتباهات بچه ات ناراحت میشی خودش ناراحت نمیشه ، بهش حق میدی اینم خاصیت جوانیه گمان میکنن عمر طولانی و بی انتهاست در حالیکه روزی که تمام شد دیگه برنمیگرده 

پس نتیجه میگیرم بهتره از انتراکهای کوتاهی که زندگی بهمون میده نهایت استفاده و بهره رو ببریم و غنیمت بدونیم وظیفه و مسئولیت ما هرگز تموم شدنی نیست

مثبت اندیشی


میگن مثبت اندیش باشین

قبول دارم حرف درستیه

اما من یکی هر وقت ته یه قضیه رو مثبت تصور کردم دقیقا برعکس شده ، مثلا تصور کردم در فلان امتحان قبول میشم و از این بابت کاملا مطمئن بودم که خوب جواب دادم اما رد شدم

یا موردهایی بی شماری از این دست ، اما هر وقت فکر کردم نتیجه منفی میشه برعکس شد یعنی شد نتیجه دلخواهم

این اتفاق بارها و بارها برام افتاده و باعث شده هر وقت مسئله ای پیش بیاد به خودم بگم نمیشه تا بلکه بشه

ایا شما هم همچین چیزی رو تجربه کردین ؟!!


زندگی ساده

بعد از ماه مبارک چند تا عروسی داریم ، چهره عروس اینده و مادرش بدجور رنگ پریده و خسته بود گفتم خسته نباشین کارتون تموم شد با ناله ای از ته دل گفتن نه بابا تمومی نداره

واقعا چرا ؟

چرا برای یه شب اینهمه شب و روز و ساعت باید وقت صرف بشه ؟ اینهمه هزینه کنن فقط برای اینکه بیشتر خسته و رنگ پریده و عصبانی باشن ؟ اخه عروس خسته و رنگ پریده به چه دردی میخوره

ما که تصمیم گرفتیم عروسی پسرمو (سال بعد) خیلی اسون و ساده برگزار کنیم ، به حورا گفتم به هیچ وجه خودتو برای تهیه جهیزیه اذیت نکن چند تا تیکه ضروری برای زندگیتون کافیه بعدا به تدریج هر چی خواستین تهیه میکنین دلم نیمخواد شب عروسیت خسته و رنگ پریده باشی

میدونم حرف و حدیث پشت سرمون زیاد میشه و اولین نفر هم مادر خودمه ، اما پسرم و حورا و همسرم همه نظر منو قبول دارن

ما در فامیل خودمون پایه عروسیهای ساده رو میزاریم امیدوارم دری بشه رو به زندگی ساده و شیرین