زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)
زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)

شب اول

بریم ادامه مطلب

 

 یکی از خصوصیات خانوما انجام دادن شونصد کار همزمانه ، همینطور که صلوات های نذر کرده عقب افتادم رو با تسبیح سبز تو دل بروم میفرستادم  نگام به صفحه تلگرام قسمت اشپزیش بود چند تا غذای خوشمزه بهم نشون داد هنوز مجلس شروع نشده بود بعد من شروع کردم به انتقال تجربیاتی که بنظرخودم مفید بود و به دردش میخورد در حالکیه کاملا مطمئن بودم گوش میده ولی بهش عمل نمیکنه همونطور که خودم چهار سال قبل گوش کردم و جدی نگرفتم منتها نمیدونم چرا ادم دچار حس مسئولیت انتقال تجربیاتش به بقیه میشه و بعد از گفتن احساس خوبی بهش دست میده انگار وظیفه انسانیشو تمام و کمال انجام داده ، سخنران شروع به صحبت کرد اول کمی در مورد اینکه با دانشجوها بوده (یعنی جوونه و حرف جوونا رو میفهمه ) حرف زد و بعد .... در مورد لعنت کردن گفت اینکه گناه بزرگیه وقتی یه نفر ماشینشو دم در خونتون پارک میکنه و شما میگین خدا پدر و مادرت رو لعنت کنه یا نصف شب وقتی در خواب ناز هستین با صدای بوق وحشتناک جمعی که در حال کشوندن ، اوه ببخشین در حال عروس کشوندن ای بابا اینم همون شد خلاصه در حال رسوندن عروس به منزل خودش هستن از خواب میپرین و میگین ای لعنت بر پدر و مادر اون کسیکه بوق میزنه تمام اینا گناه محسوب میشه و باید توبه کنین و من با مراجعه به خاطرات قبلیم و چند بار لعنت فرستادن به همین ادما بلافاصله توبه کردم امید که مورد قبول پروردگار مهربان قرار بگیره، و دوباره صلواتام رو فرستادم چراغا خاموش شد و نوحه خوان  طبق روال ثابت نوحه خوانی اول اهسته شروع به گفتن داستان کربلا کرد و بعد صداش کم کم بالا رفت و هی کشت و کشت و کشت و در اخر برا جزوندن و سوزوندن دل مردم به علی اصغر متوسل شد ، جالب اینکه هیچ تغییر و ایده تازه ای هم در این زمینه بکار نمیبرن ، گوش دادن به نوحه رو دوست دارم ولی نه از این نوعش ، وقتی به این قسمت مجلس رسیدیم همش خدا خدا میکردم که زودتر تموم شه و بریم خونه معده ام حسابی درد گرفته بود

نظرات 9 + ارسال نظر
یاسر یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 15:40 http://saheb-delan.blogfa.com/

خب بعضیام اونقدر تو مردم آزاری ید طولایی دارند که خودشون رو فحش واجب می کنند. دست آدم که به جایی بند نیست یه فحش تو دلی هم آدم نده که دیگه غمباد میکنه.

ناراحت نشین بنده فتوا میدم یه فحش بلا مانع است

محمد رضا یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 13:36 http://hamsayehmah.blog.ir

سلام
تحمل شنیدن داستانهای ابکی عاشورا کار سختیه .. گریه که هیچ بلکه منزجر می شم از مداحش

سلام
منم از این نوع مداحی خوشم نمیاد ، اصلا به این نمیگن مداحی

سهیلا جمعه 24 مهر 1394 ساعت 18:50 http://rooz-2020.blogsky.com/

من از لعنت بیزارم.اصلا خود کلمه ی لعنت برام بارسنگینی داره چه برسه که اعمالش هم بکنم.
تسبیح منم قرمز خوشرنگه که دوستم بهم یادگاری داده. خیلی دوسش دارم
راستی سلام...

سلام سهیلا جان
درسته آدم دلش نمیاد این کلمه رو به زبون بیاره
چه عالی هر چی که هدیه از دوست باشه برا ادم عزیزه تسبیح باشه تازه قرمزم باشه چه بهتر

Rojin جمعه 24 مهر 1394 ساعت 01:53 http://rojna.blogfa.com

منم از آشناییت خوشحالم [لبخند]

هیچی عزیزم چیز مهمی نیست . یه ۲، ۳ تا سرطان ناقابل :))

قربانت
روحیه قوی که تو داری حریف هر نوع بیماری میشه زود زود خوب میشی
در این شبای عزیز برای سلامتیت دعا میکنم

نوید پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 22:58 http://navid-dk.blogfa.com

سلام.
در این موارد تفسیر ها زیاده. ادم بایست خودش به یه نقطه ای برسه تا بتونه ببخشه . خیلی با نصیحت نمیشه نکات اخلاقی و انسانی رو به دیگران قبولوند

سلام
بله همینطوره هر کسی باید خودش بهش برسه
اما من از موعظه خوشم میاد نوعی یاد اوریه ما آدما خیلی فراموشکاریم

فرهنگ پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 22:01

قبول باشه التماس دعا.تسبیح منم زرشکیه، من یک بار از همین سر و صدا ها بیدار شدم اول فکر کردم زلزله اومد داد میزدم زلزله، زلزله بعد مادرم اومد تو اتاق و گفت هیچی نیست و موضوع رو برام توضیح داد. یه 80 ،70 تا ماشین بودن همش داد و عروده کشی بود اونم ساعت 4 صبح،از ترس داشتم سکته می کردم (طرفدارای م.ح.م بودن سال 88)

ممنون چشم محتاجیم به دعا
چه جالب تسبیح نگین صورتیه تسبیح من سبزو مال تو زرشکیه کم کم رنگین کمان تسبیح میشه
آره بابا این سر و صداها واقعا اعصاب خورد کنه

Rojin پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 21:11 http://rojna.blogfa.com

اوه پای منبر آخوندا میشینین؟؟ حالا ئن یه حرفش راسته چرا به پدر و مادر لعنت میفرستن لااقل به خودش بفرستن :)

نه پای هر منبری ، جایی میریم که میزبانش آدمای خوبی باشن و حرف و عملشون یکی باشه بله قبلش گزینش میشن

آوا پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 20:44 http://ava-life.blogsky.com

عزاداریتون قبول...التماس دعا

ممنون عزیزم چشم محتاجیم به دعا

نگین پنج‌شنبه 23 مهر 1394 ساعت 15:03

سلام شکیبا جان

خدابیامرز مادرم میگفت هیچوقت کسی رو نفرین نکنید
چون نفرین دو سر داره و ممکنه خود نفرین کننده رو هم گرفتار کنه ..

همیشه میگفت اگه از کسی گله مند و شاکی هستید واگذار کنید به خدا که بهترینه ..

راستی
تسبیح من صورتیه و اتفاقا خیلی هم تو دل بروئه
از جوار تربت امام هشتم خریدمش و خیلی دوستش دارم .

سلام عزیز دل
آره منم شنیدم و نفرین کردن خیلی بده منتها همین لعنت فرستادنهای ساده هم چیز خوبی نیست و باید مراقب زبون مبارک باشیم
الهی صورتی که خیلی خوشگله
من با کلی محاسبات دقیق و با توجه به رنگ تسبیحت سنت و هیجده سال و دو ماه و سه روز تخمین زدم
الهی 120 ساله بشی با عمر با عزت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.