زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)
زنی با انگشتر عقیق

زنی با انگشتر عقیق

وقتی گرفتاریهای این دنیا چون خوابهای پریشان می گذرند پس شکیبا باش...امام علی(ع)

هوا سرد شده

مامان معتقدبود پوشیدنش واجبه و خواص زیادی داره ، از سرما زدن دل و پهلو جلوگیری میکنه ، لباس به تن میچسبه و سرما نمیخوریم و کلی خواص دیگه که لزومی نمی دید برای ما توضیح بده ، دارم در مورد یه نوع لباس به نام زیر پوش حرف میزنم که وقتی بچه و نوجوان بودیم پوشیدنش الزامی بود و به هیچ وجه نمیشد از پوشیدنش امتناع کرد ، ممکن بود زمین به اسمون و آسمون به زمین بیاد اما نپوشیدن زیر پوش حتی از کفر گفتنم بدتر بود ، زیرپوشها از پارچه های نخی خیلی لطیف و نازک درست میشدن بلندیشون تا زانو میرسید وقت پوشیدن دامن اشکالی بوجود نمیآورد تازه نوعی زیردامنی محسوب میشد و دامن فرم و شکل بهتری به خودش میگرفت اما برای منی که بیشتر شلوار اونم از نوع لی میپوشیدم واقعا مکافات بود ، بله روزگار همچنان با اجبار پوشیدن زیرپوش میگذشت تا اینکه اون روز زیبا از راه رسید ، یکی از اقوام مهمان ما بود ، یادش رفته بود لباساشو ببره حمام ، من براش بردم و دیدم بین لباسهاش زیر پوشی وجود نداره ، با خجالت ازش پرسیدم مگه شما از زیر پوش استفاده نمیکنین اونم گفت نه اینطوری راحترم ، خلاصه بعد از این جریان انقلاب امتناع از پوشیدن زیرپوش در خانه ما شکل گرفت گرچه اول با مخالفت شدید مامان مواجه شدیم اما کم کم و با صبر تونستیم حرف خودمونو به کرسی بنشونیم ، گمان نکنم الان کسی از زیر پوش استفاده کنه اما لازم به ذکره که مادر گرامی همچنان از زیرپوش استفاده میکنه و علت تمام سرماخوردگی ها رو نپوشیدن زیرپوش میدونه

چند روزه که هوا خیلی سرد شده ، به این فکر میکنم زیرپوشها دوستان خوبی در سرما برامون بودن بدن و گرم نگه میداشتن حرف مادر درست بود فقط ایکاش قدشون اینقدر بلند نبود


نظرات 18 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 16:05 http://deleman91.blogsky.com/

ای جان یادش بخیر دوباره برگشتیم به زمان گذشته با این پست شما
زیرپوش اونم رکابی با لبه های تور توری یادمه رنگش یا آبی روشن بود یا صورتی
ای وای یادم رفت سلام کنم بس که این زیرپوش فکر ما رو مشغول کرد
سلام خانومی

سلام فاطمه جون

شکیبا پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 ساعت 09:05

سلام
میگم خوب کوتاه میکردی این قدرم حرص نمیخوردی

سلام
مامان خانم اجازه نمیداد اصلا معتقد بود بلند بودنش دل و پهلو رو گرم میکنه

آذر چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت 10:44 http://dahe40.blogfa.com

مثل مامان من ! لیمویی و صورتی با لبه های تور دوزی
من تازگی ها سرمایی شدم و تو هوای سرد یه تاپ به نیت زیرپوش زیر لباسم می پوشم و حسابی گرم می شم

عه منم همینطور یه تاپ زیر میپوشم خیلی گرم میشم
عجب نقطه اشتراکی داریم

محمد رضا سه‌شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 08:36 http://hamsayehmah.blog.ir

سلام مجدد
ببینین شادونه نه زیرپوش داره نه روپوش
راحته والا

سلام
میخوام براش یه زیر پوش بدوزم بچشم سرما نخوره

بهار شیراز سه‌شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 08:26 http://baharammm.blogsky.com/

وای یادش بخیر....
فکر کنم منم تو نوجوانی یکیشو داشتم
تو هم چه چیزایی یادته ها

همینطوری یهویی یادم اومد اخه کلی لباس پوشیدم بازم سردم بود یاد اونروزا افتادم سریع یه تاپ نخی چسب زیر پوشیدم باور کن گرم گرم شدم

اذر دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 22:37 http://azar1394.blogfa.com

داداشام میپوشیدن
گشاد وشل شلی

داداشات (با لحن جناب خان بخون )
خوشگل من پسرا که از این لباس زیرا نداشتن شایدم داشتن

نگین دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 18:00

ببخشید میدونم زیاد حرف زدم ولی قول میدم اینم بگم میرم دیگه !!

مرحوم پدربزرگم میگفت سرماخوردگی از نپوشیدن جورابه و آدم همیشه از پا سرما میخوره!
خودش هم تابستون و زمستون جوراب میپوشید ...

اگه یه وقت میدید دختراش یا عروسها پای بچه جوراب نپوشوندن بلافاصله میگفت یه جفت جوراب بیارین و خودش با دست خودش جوراب رو پای بچه میکرد ...

اصلا کیف میکنم برام کامنت میزاری هر چی بیشتر بهتر اینقدر خوش سخنی که ادم سیر نمیشه
خدا رحمتشون کنه راست میگن پا هم خیلی مهمه

نگین دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 17:57

اینم بگم بخندی
یه بار دوم سوم ابتدایی بودم همراه مادرم رفتیم بازار
میخواست برام زیرپوش بگیره
یه سفید برام گرفت بعد یه دونه کرمی هم تو ویترین بود گفت لطفاً یکی هم از این رنگ بدین ، من چون همیشه سفید پوشیده بودم اخم کردم گفتم نه اینو نمیخوام این چرکه

خدابیامرز چقدر خندید از حرفم

از بس دختر تمیزی بودی خوووووووووووووووو
خدا رحمتشون کنه

نگین دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 17:55

سلام شکیبای نازنینم

خدابیامرزه همه رفتگانت رو ، مادرم همیشه مجبورم میکرد بپوشم، منم عادت کرده بودم دیگه .. همیشه هم سفید میگرفت برام، خیلی قشنگ بودن ...
بعد از ازدواج هم تا دو سه سال میپوشیدم ولی بعد از سرم افتاد نمیدونم چرا !

آره نسبتاً بلند بودن ولی چون لطیف و نازک بودن میشد جمع کرد و گذاشت توی شلوار ..

یه بار دخترم کوچیک بود مرتب سرما میخورد بردمش دکتر بهم گفت بجای اینکه لباس زیاد تنش کنی کافیه یه زیرپوش نخی که کامل به بدنش بچسبه بپوشونی بهش
میگفت اینطوری باد سرد به شکم و پهلوهاش نمیخوره ..

به نظرم خیلی از کارهای قدیمیا درست بود ..

سلام نگین جون
خدا رفتگان تو رو هم بیامرزه
چه جالب برای منم سفید یا کرمی میگرفتن
اره اکثر کاراشون درست بود

یاسر دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 15:40 http://saheb-delan.blogfa.com/

سلام.
علت سرماخوردگی بیشتر اوقات تغییر دمایی بدنه. یعنی وقتی از جای گرمی وارد جای سرد میشید این تغییر دما باعث سرماخوردن میشه و یا برعکس از جای سرد وارد جای گرم هم که میشید ممکنه این اتفاق بیافته. پس اگر محیط خانه آنقدر گرم نباشه و یا از همین گرمکنهایی که گفتید استفاده بشه همه و همه برای متعادل کردن دمای بدن و مقابله با تغییر دمایی بدنه.

سلام
همینطوره علتش همینه

مینو دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 15:38 http://milad321.blogfa.com

من که دوستشون داشتم.احتمالا چون از نسل مامان شما هستم.

سلام مینو جان
گمان کنم تو از نسل ما باشی

محمد رضا دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 08:23 http://hamsayehmah.blog.ir

منم زیرپوش می پوشم از عهد عتیق تا بحال .. اما همیشه رکابی

خورشید دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 07:55

یادش بخیر .همیشه این پوشش را دوست داشتم .اما نه دوخت خانگی .از اون خوشگل های کارخانه ای !!

پس شما هم پوشیدین ، ما هم حاضریشو میپوشیدیم خوشگل بود اما بلند بودنش مایه اذیت

فرهنگ یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 22:43 http://www.2kooleposhti.blogsky.com

تو تلویزیون تن بچه ها دیدم، ولی بد نبود

چیز خوبیه من بدم می اومد بخاطر بلند بودن شایدم اجباری بودنش

ماهی یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 20:20 http://nimehdovom.blogfa.com

چه خاطره ای رو زنده کردی شکیبا جونم. ماهم با زور میپوشیدیم. اما اینقد بلند نه. فقط یادمه اجباری بود

پس تو هم تجربه اش کردی

من یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 18:46 http://meslehichkass.blogsky.com/

منم وقتی کودک و حتی نوجوان بودن زیرپوش میپوشیدم
اما من مدل کوتاهش را هم داشتم
خیلی هم خوشگل بودن
و من برعکس شما عاشقشون بودم
کنار یقه هاشون تور خیلی ظریف کتانی داشتن
یه پاپیون کوچولو جلوی سینه
یقه های هفت باز
آسین های حلقه ای
کوتاهترها ماله زیر بلوز و شلوار بود
یکی دوتا هم بلند داشتم یکی از بلندها رنگش لیمویی بود و وقتی میخواستم دامن بپوشم بیشتر استفاده میکردم
خیلی هم ازشون خوشم میومد

چه خوب
ما که مدل کوتاه ندیدیم هر چی بود بلند ، حتما مامان خانوم بلنداشو میخریده

فرهنگ یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 18:20 http://www.2kooleposhti.blogsky.com

تو تلویزیون دیدم، مادرم هم بهم می گفت قدیما اکثر خانم ها زیرپوش می پوشیدن این طوری اگه دامن شان هم می رفت بالا مشکلی پیش نمی اومد.

تو تی وی دیدی؟ عجب یعنی این چیزا رو نشون میدن تی ویمون خیلی اپن شده
درسته مزایای زیادی داشت ولی خب ...

پیمان یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 17:34 http://freemine.blogfa.com/

سنم به زیرپوش قدنمیده؟حتی نفهمیدم چی هست خخخ

ولی حقیقت اینکه سنت خیلی وقتها بهتره..تجربه

اقایون که از عهد دقیانوس تا الان زیرپوش می پوشیدن و میپوشن ، منظور خانومان
موافقم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.